@@bsd9569 yaaaaa inanmıyorum 5yıl sonra bu yorumu ... duygulandım cidden zor bi süreçten geçiyosun eminim ama bir gün hatırlamicaksın bile bugünleri ...
Hocam aslında öğretmen doktor sorusunda (11:00) öğretmenler yan yana olmamak şartıyla deyince, bu; iki öğretmenin bile yan yana gelmemesi, hep iki öğretmenin arasında en az bir doktorun olması anlamına geliyor. Ama siz üç öğretmenin üçünün de yan yana düşmeme olayını hesaplamışsınız. İkisi çok farklı şeyler.
+ozan erol Bir Dr ve Ö arasına koyarsak 4 grup olur n-1 den 3! tane ve kendi aralanda 4! şeklinde sıralanrlar birde öğretmenler dr aralnda 2!.2! oda = 3! . 4! . 2! . 2! = 24.24 = 576 Mantıklı :)
12:39 da öğretmenlerin üçünün yan yana olduğu durumu tüm durumdan çıkardık ya ama 2 öğrtmn yanyana olsa diğerleri karışık olsa yine sorudaki istenmeyen kısım oluşur. Onları da tüm durumdan çıkarmamız gerekmez miydi
hocam çok teşekkür ediyorum size matematik hocamız anlatmadan direk örnek çözdüğü için anlamıyorum amma sizin sayenizde birazda olsa anlıyorum allah ne muradınız varsa versin hocam
Hocam ben sizi yeni izlemeye başladım Ablam tavsiye etti. Gerçekten bu işi hakkıylaka yapan insanlardansınız. Konuları daha iyi anlamaya başladım. Sizin anlatımınız çok iyi. İyi ki varsınız
herkes bişey yazmış ama doğru cevap nedir ve cozumu belli değil. Bi sonraki videolarinizin başında önceki bize birakilan sorunun cevabiyla baslasaniz çok iyi olur hocam
6-1=5 mi sdfsdgf yuvarlak masa sorusumu bu kardş biraz mantıklı ol 7 sayı yaz diyo sona 5 gelir 6 sayı kaldı 2 ler 2 defa tekrar edilmiş 3 ler 3 defa 6! / 3! .2!
11:37 Hocam öğretmenler yan yana olmamak şartı ile diyor sizde 3 öğretmenin yan yana olduğu durumu toplamdan çıkarıyorsunuz ama 2 öğretmende yan yana geldiğinde bu şart sağlanamaz ya soru eksik yada siz eksik çözdünüz.
ibrahim ERYILMAZ Ne demeye çalıştığını anlamadım. Soruda öğretmenler yan yana gelemez diyor yani 1 öğretmenin 2 yanında da doktor olması gerekiyor ama hoca sadece 3 öğretmenin yan yana olduğu durumu bularak çözdü 2 öğretmenin yan yana olduğu durumlar da var.
evet bu soruda bana da bi sıkıntı var gibi geldi. 2 öğretmenin yan yana gelebildiği durumları da çıkarmak gerekiyor sanırım ya da soruda bi yazım hatası falan var.
cevap: 7 rakam yaziyor 5 ile bolunebilen sadece 5 var onu basa yaziyor. sayilardab bi rakam eksiliyo 6 kaliyor. sonra tekrarli prmutasyondan 6! bolu 2den 2 tane var 2!" 6 dan 3 tane 3!" "6!÷3!.2! =60
hocam gerçekten çok güzel videolar yayınlıyorsunuz. fen lisesinde okuyorum. permütasyona yeni yeni geçiş yapıyoruz. bu tekrarlıyı falan öğrendiğim iyi oldu. bu arada sorunun cevabı 60 olması lazım.
11:05 burada öğretmenlerin bir arada oturmaması için 2 li durumları da hesaplamamız gerekmiyor mu yoksa kendi aralarında yer değiştirince zaten hesaplanmış oluyor mu ?
7 basamaklı _ _ _ _ _ _ 5 5 ile tam bölüneceği için sonuna 5 koyucağız 6tane yer boş kalıyor buraya 6 farklı sayı gelir. 2 ve 3 rakamlarından aynıları olduğu için tekrarlı permütasyon kullanıcağız buradan; 6!/ 2!.3! = 60 olarak bulunur :)
Hoca konuların temeli üzerinde duruyor, kolay ama temel örneklerden giderek konuyu sağlamlaştırıyor, bunları gerçekten anladıktan sonra zor gelecek soru olmaz ezberden değil akıldan çözersin
Hocam sizden Allah razi olsun suan ezanda okmuyor ne mubarek insansınız .sizin kitaplarınızı aldim .biyoloji çözemiyorum biyoloji cozumlu kitabınızı aldim ilk once siziw kitaptan cozup sonra diger kitaplara gecince cozebiyorum valla supersiniz ya butun arkadaslarimada tavsiye ediyorum kitabınızı simdi lys kitaplarinida hepsini sizden.alcam:))
hocam ve arkadaslar ben bir soruyu anlamadım 3 muhendis ve 3 mimar mimarınn yan yana muhendisin yan yana gelmemesi sartıyla 6 sıraya kaç frklı sekilde oturabilirler
öğretmenler ve doktorlar sorusunda 3 öğretmenin yan yana oturma durumunu çıkardık ama neden 2 öğretmenin yan yana oturma ihtimalini çıkarmadık ? lütfen cevap verin
hocam yuvarlak bır masada aynı meslekten olanlar yanyan olmak koşuliyla kaç farklı şekilde oturabilir demışsınız cevabı 2faktoriyel değil önce 3 faktoriyel olmaliydı sonra 4faktoriyel 3faktoriyel 2faktoriyel olmaliydı
öncelikle selamun aleyküm 7:20 de sadeleştirme yaparken 3 nasıl 6 yı götürüyor 3,6 yı götürürken yukarda 2 kalmazmıydı 7x5=35.2=70 ? bendemi problem var
White Tiger Sizin söylediğinizde yanlış. 3!=3!.2!.1!. değildir 3!=3.2.1 dir. Eğer sizin dediğiniz gibi olsaydı 3!=3!.2!.1! yapsaydık 3!=3.2.1.2.1.1=12 olurdu.Halbuki 3!=6 dır.
hocam doktor ogretmen sorusu yanlis fegil mi sonucta 2 ogretmenin yan yana ituracagi durum da var ve soruda butun ogretmenler yan yyana oturmamak demiyor ama biz soruda 2 ogretmenin yan yana oturma durumunu cikarmadik
Şenol Hocam lütfen cevap verin 10.53 teki soruda "öğretmenlerin TÜMÜNÜN yanyana olmaması "demesi gerekmez mi ? ya da direkt olarak biz öyle anlayıp mı bu işlemi yaomalıyız?Kafam takıldı nolur yardım edin
hocam dkika 7.07 deki yol sorusuna tekrar bakın yanlış yaptınız 6ve 3 ü sadeleştirdiniz ama sadece 7 ve 5 i çarptınız 6 ve 3 sadeleşince 2 kalmayır mu hocam 2 ye neden çarp madınız
Hocam 12. Dakikada öğretmenler yan yana olmayacak demiş yani 3ü yan yana dememiş ki tüm durumlardan 2sinin yan yana olduğunu da çıkarmamız gerekmez mi ya da daha kısa şekilde 3!×4 diyemez miyiz
Öğretmen olunmaz doğulur siz bu işe doğuştan yeteneklisiniz arkadaşlarımla hep sizden öğreniyoruz okulda bişey öğrenemiyoruz emeğinize sağlık
Yani okula gitme daha iyi
Sen şimdi üniversite okuyor yada mesleğini almışsındır bende işte sürünüyorum🙂🔫
@@bsd9569 yaaaaa inanmıyorum 5yıl sonra bu yorumu ... duygulandım cidden zor bi süreçten geçiyosun eminim ama bir gün hatırlamicaksın bile bugünleri ...
@@buketaksoy2849 aradan 2 yil gecmis bu yorumu yapali
Hocam aslında öğretmen doktor sorusunda (11:00) öğretmenler yan yana olmamak şartıyla deyince, bu; iki öğretmenin bile yan yana gelmemesi, hep iki öğretmenin arasında en az bir doktorun olması anlamına geliyor. Ama siz üç öğretmenin üçünün de yan yana düşmeme olayını hesaplamışsınız. İkisi çok farklı şeyler.
+ozan erol q
+ozan erol Bir Dr ve Ö arasına koyarsak 4 grup olur n-1 den 3! tane ve kendi aralanda 4! şeklinde sıralanrlar birde öğretmenler dr aralnda 2!.2! oda = 3! . 4! . 2! . 2! = 24.24 = 576 Mantıklı :)
Aynısını bende düşündüm.
12:39 da öğretmenlerin üçünün yan yana olduğu durumu tüm durumdan çıkardık ya ama 2 öğrtmn yanyana olsa diğerleri karışık olsa yine sorudaki istenmeyen kısım oluşur. Onları da tüm durumdan çıkarmamız gerekmez miydi
sizin gibi hocamız olduda bizmi matematikten derece yapmadık peh!
6! / 3! . 2! = 60 tekrarlı permütasyon yapıyoruz
++ lamayın artık tamam bir şey değil sürekli bildirim geliyor
+ZİYA PAŞA FENERBAHÇE ++
++
+ZİYA PAŞA FENERBAHÇE ++
+ZİYA PAŞA FENERBAHÇE hort
hocam çok teşekkür ediyorum size matematik hocamız anlatmadan direk örnek çözdüğü için anlamıyorum amma sizin sayenizde birazda olsa anlıyorum allah ne muradınız varsa versin hocam
aynen süper. bu soru cikti mi sizde
Yasuo is everywhere.
Hocam Allah sizden razı olsun. Yazın sizinle matematik çalışmak ayrı bir güzel.
Hocam ben sizi yeni izlemeye başladım Ablam tavsiye etti. Gerçekten bu işi hakkıylaka yapan insanlardansınız. Konuları daha iyi anlamaya başladım. Sizin anlatımınız çok iyi. İyi ki varsınız
hocam 10:40'ta 2 öğretmenin yan yana geldiği durumu da çıkarmamız gerekmiyor mu?
hocam hayatımda gördüğüm en iyi matematik öğretmenisiniz..
@@Senem777 aptalları genellediğin için sende bir aptalsın o zaman
herkes bişey yazmış ama doğru cevap nedir ve cozumu belli değil. Bi sonraki videolarinizin başında önceki bize birakilan sorunun cevabiyla baslasaniz çok iyi olur hocam
60
6! / 3!.2!
(6-1)=5!
5! / 2! . 3! [[[not: 3 ! 5! in içindeki 3! foktöriyeli götürür 2! zaten 2 oda 4 ile sadeleşir ve buradan; 5.2 kalır cevap 10 xd
6-1=5 mi sdfsdgf yuvarlak masa sorusumu bu kardş biraz mantıklı ol 7 sayı yaz diyo sona 5 gelir 6 sayı kaldı 2 ler 2 defa tekrar edilmiş 3 ler 3 defa 6! / 3! .2!
evet sonradan farkettim amk
7:13 de cevap yanlış değil mi çünkü 6 ile 3! sadeleşti orda 2 ile tekrar 35 i çarpmamız lazım
Arkadaşım 3!in açılımı 6 dir bu yuzden birbirini götürünce 1 olur
@@muhammedciftci2100 kanki çok sağol 2 saattir bunu düşünüyodum
@@lyonlinee mal
@@ibrahimsblog3794 ne diyon yapram
11:37 Hocam öğretmenler yan yana olmamak şartı ile diyor sizde 3 öğretmenin yan yana olduğu durumu toplamdan çıkarıyorsunuz ama 2 öğretmende yan yana geldiğinde bu şart sağlanamaz ya soru eksik yada siz eksik çözdünüz.
+Devil Prince soruya göre her öğretmenin yanında bir doktor olması gerekiyor bu şekilde çözümde iki öğretmen yan yana olabiliyor
ibrahim ERYILMAZ Ne demeye çalıştığını anlamadım. Soruda öğretmenler yan yana gelemez diyor yani 1 öğretmenin 2 yanında da doktor olması gerekiyor ama hoca sadece 3 öğretmenin yan yana olduğu durumu bularak çözdü 2 öğretmenin yan yana olduğu durumlar da var.
Iste bu yorumu ariyodum bencede eksik oldu bu soru
evet bu soruda bana da bi sıkıntı var gibi geldi. 2 öğretmenin yan yana gelebildiği durumları da çıkarmak gerekiyor sanırım ya da soruda bi yazım hatası falan var.
Güzel yazan biri olmuş en azından yine tekim sandım çözüm hatalı
Çok teşekkür ederim hocam konuyu daha iyi anladım :) emek harcayıp zamanınızı biz öğrencilere ayırdığınız icin teşekkür ederim tekrardan :)
Hocam bizim okuldaki felsefeci hem sosyoloji dersine giriyor hem de psikoloji şimdi ben bunları nasıl ayırt edeceğim?
yıl olmuş 2020 hala izliyoruz hocam
3 Eylül 2019 ve ben hala burda👋
hocam piskolog ne oluyo tam olarak 13:21 de yazmışsınız oraya da...
yıl olmuş 2018 hala bu videoyu izliyoruz
Huzeyfe Yıldırım aynn kardesm
aynen walla sana katılıyorum
yıl 2019
@@huseyinbostanc4343 evet değiştirilen, kaldırılan ,yanlış olduğu düşünülen bilgiler var kardeşş.
2019 oldu bile
2:54 neden 7!i 3e kadar açtı? 1e kadar açması gerekmiyor muydu?
cevap: 7 rakam yaziyor 5 ile bolunebilen sadece 5 var onu basa yaziyor. sayilardab bi rakam eksiliyo 6 kaliyor. sonra tekrarli prmutasyondan 6! bolu 2den 2 tane var 2!" 6 dan 3 tane 3!" "6!÷3!.2! =60
+Sara Gürses kesinlikle 60
Demet Ria aynen 60 olucak ne alaka 1 felan yazmışlar
Demet Ria Hayır. beş ile tam bölünebilen sadece 5var ve son basamağa yani birler basamağına yazmasi gerekiyor yani 7.7.1 den cevap =49 oluyor
hayır cevap 60
rakamlari farkli demiyo ki kac farkli sayi diyo
hocam gerçekten çok güzel videolar yayınlıyorsunuz. fen lisesinde okuyorum. permütasyona yeni yeni geçiş yapıyoruz. bu tekrarlıyı falan öğrendiğim iyi oldu. bu arada sorunun cevabı 60 olması lazım.
Yıl 2019 olmuş hala burdayız hocam
11:05 burada öğretmenlerin bir arada oturmaması için 2 li durumları da hesaplamamız gerekmiyor mu yoksa kendi aralarında yer değiştirince zaten hesaplanmış oluyor mu ?
7 basamaklı
_ _ _ _ _ _ 5 5 ile tam bölüneceği için sonuna 5 koyucağız
6tane yer boş kalıyor buraya 6 farklı sayı gelir. 2 ve 3 rakamlarından aynıları olduğu için tekrarlı permütasyon kullanıcağız
buradan;
6!/ 2!.3! = 60 olarak bulunur :)
Hocam 10:28 deki Örnekte Direk (kız Sayısı)! ÇARPI (erkek Sayısı)! Yapılamaz mı ?
Hocam zamanınız varsa bizlere daha değişik 10 . sınıf permutasyon kombinasyon .... lar dan soru çözüp bizlerle paylaşırmısınız?
Emeğinize sağlık hocam çok güzel anlatıyorsunuz
2:53 30x3 diyor, cevabı 60 buluyor, kağıtta 30x2 yazıyor. WTF? :D
ben de videoyu durdurup bununla ilgili yorum var mı diye bakıyordum
Ya aslında yaptığı doğru ama yanlış söylüyor.
7.6=42
5.2=10
42.10=420 oky?
Hoca konuların temeli üzerinde duruyor, kolay ama temel örneklerden giderek konuyu sağlamlaştırıyor, bunları gerçekten anladıktan sonra zor gelecek soru olmaz ezberden değil akıldan çözersin
hocam 03.06 da o sadelestirmeyi 3 aldınız ama o 2 ...
Yok kardeş 2.54 saniyede o 4 ü sadelestirdi 2 yazdı ama çarparken onu 3 gördü ben onu diyom
soylerken oyle soyledi ama islemi dogru yapti
dediki 30x3=60
Aynen kardeş
10:24 de neden 4!.3! dedik ama erkekler için tekrar 4! yazmadık acil cevaplarsanız sevinirim
hocam ben perpmütasyon konusunu anladım ama soruya gelince yapamıyorum ne yapmalıyım
o zamn anlamadin
+1
Esmanur Kabak
Esmanur Kabak muska yazıp Allaha havale edelim
Cözemiyorsan doktor a gözük bence
hocam 7:31 de 6! ile 3! sadeleşirken 6! yerine 2 kalıyor. sonucu da 70 olmuyor mu ?
Çok güzel anlatıyosunuz okuldaki öğretmenden bişe anlamadım ama siz bizim anlayacağımız şekilde anlatıyosunuz. Teşekkürler :)) bu arada cevap 60
Hort
Hangi okula gidiyordun
RUclips un efsane hocasısınız Şenol hocam 👑👑👑👑
yol sorusunda 35i 2 ile çarpmanız gerekiyordu yanlış yaptınız
7:06 da 3'ü 6 ile sadeleştirince 3 kalmaz mı ? Yani cevap 7.3.5=105 olmaz mı?
3 un faktöriyeli altı olduğu için sadelesir:)Lütfen bu hataya dusmeyelim bilgi temellerimiz sağlam. Başarılar dilerim;)))
6 yı 3 ile sadeleştirirsen 2 kalır hoca onu atlamış cevap 7.2.5 =70 olacak
Hocam bunlar sizin test kitabınızın soruları mı eğer öyleyse sizin kitaplardan alıcam😁😁
Hocam sizden Allah razi olsun suan ezanda okmuyor ne mubarek insansınız .sizin kitaplarınızı aldim .biyoloji çözemiyorum biyoloji cozumlu kitabınızı aldim ilk once siziw kitaptan cozup sonra diger kitaplara gecince cozebiyorum valla supersiniz ya butun arkadaslarimada tavsiye ediyorum kitabınızı simdi lys kitaplarinida hepsini sizden.alcam:))
TYT AYT ye çalışan 2019 tayfasına selamlar burdan
@Sadece isim İsim Aga be, üniyi kazandım ben. Darısı başına
Allah Razı Olsun Sizden ya okulda pek anlamıyorum geliyorum burada tekrar ediyorum ve sayenizde anlıyorum çok teşekkürler!
- - - - - - 5 =
2 tane 2 var=2!
3 tane 6 var=3!
1 tane 3 var=1!
kalan sayı = 6!
6!/2!.3!.1!=60
Nası yaptın lan
@@lewis.u duvfjfydbv
Emir 'lewis' MERAL toplamda 7 sayı var n-1ni aldı 6 kaldı digerleri ZAten tekrar edenler
Kıymetli Şenol hocam biz Alese hazırlananlar içinde mükemmel videolar hazırlamışsınız. Size çok teşekkür ederim.
hocam Allah razı olsun. Anladım sayenizde. Sınava çok iyi hazırlandım. Teşekkürler
Bende sınava çalışıyorum saat 11 de sınav var allah razı olsun hocadan
Hocam yarin sinavim var siz varya iyiki varsiniz ya💛🖤💛
çok güzel ya , çok teşekkür ederiz hocam :)
Aradan 6 yıl geçmiş vay be 😂
Hocam 7:02'de 3 ü 6 ile sadeleştirdiğimizde 2 çıkmaz mı?
Neden 3 6 yı götürdü.
Aynen orayı bende farkettim oradaki cevabı 70 buldum ben
sebebi (3! = 2.3) 2.3= 6 eder.Bu yüzden sadeleştirdi.
10 Kasım 2019 yarın matematik sınavı var.
2 sene sonra 12. sınıfta yine bi selam veririm.
Bende calisiyom kanka saa dkxkx
@@NOMREKT as nbr
@@daddyofficial8 iyilik bro fonksiyonlar az dert ama 60 70 bekliyoruz bakalim
Ben 12 . Sınıfım üni için çalışıyorum bunu
@@NOMREKT kanka 30 aldım ya la
Hocam sizin 16 dakikada anlattığınız konuyu bizim ders hocamız 80 dk bukadar ayrıntılı anlatamıyor teşşekür ederiz 🙏
Hocam herşey güzelde, piskolog nedir :D 13:32
Sen şey ve de'yi birleşik yazmışsın onu ne yapacağız?
Ayça Yakar offfffff 😂
Ayça Yakar DLÖDÖCLCLCLCLLCLCLCCLFCCLCLCLLCLCCLCLCLCLC
Abi ben hiç farketmedim amk nasıl farkettiniz
@@aycayakar7688 öyle ölemez füze fln atsaydın jdjfhwjcjjs
hocam ve arkadaslar ben bir soruyu anlamadım 3 muhendis ve 3 mimar mimarınn yan yana muhendisin yan yana gelmemesi sartıyla 6 sıraya kaç frklı sekilde oturabilirler
Yıl olmuş 2019 hala bunu izliyoruz hocam bu videolarınızı bir zahmet guncelesenize
öğretmenler ve doktorlar sorusunda 3 öğretmenin yan yana oturma durumunu çıkardık ama neden 2 öğretmenin yan yana oturma ihtimalini çıkarmadık ? lütfen cevap verin
hocam piskolog yazmasaydınız keşke :)
Yaw amk gittin herseyin icinde onami takildin (caktirma ayni yorumu bende attim)
ali uğurlu v, her şey, mı.
@@furkanyavuz5793 + *ben de
Tm'ciler ağlıyo
@@happygirls442 Biz TS'cileri çıldırtmayın
7.25 teki soruda 4 4u goturdu 3 6yi giturunce ustte 2 kalmasi gerekmezmi
hocam 7.07 de cevabın 70 olması gerekmiyor mu?
+ATAYEREN bence dikkat et, soruyu birde kendin çöz. kimse dikkat etmemiş, bi tekrardan bak istersen.
aynen bende orda takldım 35 i 2 ile çarp 70 buldum sonra hocayı dinledim 35 buldu beynim yandı orda zaten ama unutmuş sjghdfs
+Sayko Deli ya hoca doğru yapti siz bnce bidaha bakin çünkü orda 3!in açilimi 6 oda yukarıdaki 6 yla birlikte gitti
6/3! =1 çıkar 3!= 3.2.1 olur 6 / 3 = 2
2 / 2 = 1 yapar
Merve Gizem aynen
hocam yuvarlak bır masada aynı meslekten olanlar yanyan olmak koşuliyla kaç farklı şekilde oturabilir demışsınız cevabı 2faktoriyel değil önce 3 faktoriyel olmaliydı sonra 4faktoriyel 3faktoriyel 2faktoriyel olmaliydı
Yil olmus 2019 kim bilir kac kere izledim su videoyu
Yanlız değilsin mskfkekd
Hocam Adan Bye En kisa yolda kac farkli sekilde gidilebilir sorusunun cevabi 70 değilmi
Hocam cevap 6!/ 2!.3!= 60 teşekkürler
öncelikle selamun aleyküm 7:20 de sadeleştirme yaparken 3 nasıl 6 yı götürüyor 3,6 yı götürürken yukarda 2 kalmazmıydı 7x5=35.2=70 ? bendemi problem var
dediğin doğru hoca yazmadı unuttu
3!=6 tekrar düşün
İLKER DEMRTAŞ Aynen. 3! 6 oldugu için kökten götürür
MultiCaloka 3! = 3!. 2! .1! şeklinde açılır arkadaşlar çarptığınızda 6 eder bu soruna takılan arkadaşlar olabilir ilerde onun için buraya yazıyorum :)
White Tiger Sizin söylediğinizde yanlış. 3!=3!.2!.1!. değildir 3!=3.2.1 dir. Eğer sizin dediğiniz gibi olsaydı 3!=3!.2!.1! yapsaydık 3!=3.2.1.2.1.1=12 olurdu.Halbuki 3!=6 dır.
6!/3!.2!=60 buldum dogrumudur
Teşekkür ederim
+TahaAbdullah # bok doğru
+Murat Can Macit kes
asdfghasdsda
bende 60 buldum
YA SEN ADAMIN DİBİSİN YA KRAL ❤
2019 halan izleyenler
2021 e girmeye 4 gün kaldı hala izliyorum
Selam odev soruda yedi tane var bi tanesini kullandik alti kalir kural geregi bir cikaririz ve bes olur 5/3!.2. 10 olmazmi anlamadim ?????
Daha önce neden farketmemişim ya 2 ile çarparken 3 ile çarp demişsiniz hocam :D
hocam doktor ogretmen sorusu yanlis fegil mi sonucta 2 ogretmenin yan yana ituracagi durum da var ve soruda butun ogretmenler yan yyana oturmamak demiyor ama biz soruda 2 ogretmenin yan yana oturma durumunu cikarmadik
10.sınıflar hala burda mı
evet .
:(
sınıfta kaldı
sınıfı 51 ortalamaylamı geçtin bu aşşağlama duygusu
Sen 12'sin şu an biz de senin geçtiğin yollardan geçiyoruz ve sene 2018 buradayız :d
11.53 te sıralama yapıyoruz neden 7! değilde 6! yaptık acil cevap plsssss
3 Kasım 2019 tarih
Hocam cidden çok sağolun şu konuyu birtürlü anlamıyordum sayenizde artık anlıyorum.
2019 yılında da yalnız bırakmadınız hocam
Kac yasindasin lan Sen
super anlatim her ogrenciye bi şenol hoca lazim
hocam kutulu sorunun cevabıni yanlış yaptiniz cevap 70 olcak
Bencede
Ayn ama heyecandan olabilir 😉
Annen karım olduğu için benimki oluyor aynen
6 la 3 ün sadeleşiminden 2 kalır direk üstünü çizdi bu 35 çarpı 2 de 70 olur cevap
@@erenarslan6550 ben bu yorumlara niye güldüm öçqmeşlaksdşk
7:08 de işlem hatasımı var
7:30 daki sorunun cevabi 70 olmali
Eda Celikel aynen yanlış oldu orası
Eda Celikel aynen ben de öyle düşünüyorum ama heyecendan bu kadarına bile helal olsun
Onur yaylalı 2 nerede kardes
evet ama buna takilmayin fazla sorular cozun yaw
Ulan görmüyor musun orada 3 değil 3! yazıyor 3!=6 sadeleştirme doğru siz gözünüzle bakmadığınız için öyle sanıyorsunuz
hocamm !! 7:31 deki soru sadeleştirirken 6 ile 3 ü sadeleştirince orda iki kalmazmıııı????
6 ile 3 ü sadeleştirmiyor . 6 ile 3! i sadeleştiriyor . (3! = 3.2.1 = 6 )
Hmm ona dikkat cekmedim hic aslında 3!olduğunu görmedim diyebilirim çünkü 3 sandim BN ve zekam reeliz tamam sustum :D tesekkur ederim ali ;)
7:11 cevap 70 olucak.
Neden
@@hty6884 çünkü 6 ile 3 ü sadeleştirince 2 kalır 2 ylede çarpması lazımdı
6 ile 3 ü sadeleştirmiyor, 6 ile 3 faktöriyeli sadeleştiriyor yani cevap 35
Sondaki soruda neden son basamaga 5 yaziyoruz 5 bizim oraya koyacagimiz secenek oda 1 secenek hakkimiz var 1yazmamiz lazim degilmi
piskolog ne ? güzel hocamın güzel türkçesi
hahsgdgsh
Hocam kesinlikle yanlış anlaşılmasın ama 3 öğretmen 4 doktor örneğin de 2 öğretmenin de yanyana olabilme ihtimalini alamadık mı ?
60 hocam 6!/3!.2! oda= 60
Şenol Hocam lütfen cevap verin 10.53 teki soruda "öğretmenlerin TÜMÜNÜN yanyana olmaması "demesi gerekmez mi ? ya da direkt olarak biz öyle anlayıp mı bu işlemi yaomalıyız?Kafam takıldı nolur yardım edin
Hocam Biz Bunları 10.sınıfda Görüyoruz Ya...
+EmiN ATALAY Ayn
+EmiN ATALAY ZATEJN ONLAR İÇİN BU KARDEŞİM BEN ONUM HELAL OLSUN HOCAYA
+EmiN ATALAY ben 8. sınıfım 7. sınıfta bunu görüyoduk
Hocam lütfen görüntü sorununu düzeltirmisiniz 480 p de izleniyor 720 olsa daha güzel olur
Boş yorum yapma
cevap 60 :D
aşşadaki yorumlardan baktığımı düşünmeyin sakın ha :D
hocam dkika 7.07 deki yol sorusuna tekrar bakın yanlış yaptınız 6ve 3 ü sadeleştirdiniz ama sadece 7 ve 5 i çarptınız 6 ve 3 sadeleşince 2 kalmayır mu hocam 2 ye neden çarp madınız
Tekrarlı Permütasyon Var
6!/3!.2!= 6.5.2=60 ✔
7:15 deki yol sorusunda 7 faktoriyeli tekrarı kadarına bölerken 3 6yı sadeleştirir dedi 6yı direk işin içinden çıkardı 35ide 3le çarpması gerekmiyor muydu
Pardon arkadaşlar şimdi anladım, 3 faktoriyel zateb 6 yapar 6yı direk götürür 2 4ü sadeleştirirkene falan gitti kafam
Odevin cevabı 6! / 3! . 2! = 60
hocam çoklu çarpma yaparken 2 ile 5 görürseniz ilk onları, en son da 10'ları çarparsanız zamandan büyük tasarruf edersiniz.
hocam piskolog değil, psikolog :")
Hocam bir soruda hata var 7 dk 14 saniye bakin bence
7:27 cevap yanlış 35 değil cevap 70 olacak
Hocam 3. DK da 3 le ddeğil 2 ile çarmamız gerekiyor orda bir hata olmuş
6.5.4.3.2.1.5 720
____________ : _______ 60 *ödev*
2.3.2 12
+emirhan Ç gittiğin yolu beğendim
+emirhan Ç kardeş 6.5.4.3.2.1.5 720 etmio 5 yerine 1 olcak
+emirhan Ç yanılşşşşşşşşşşşş sondakı 5 i unutuyosunuz 60x5=300 eder
+Kadir Kul o 5 rakam sona bı tek o yazılır yanı 1 rakam yazılır 60.1 olur :D
Soruyu okumamisim :(
Şu an 2017 deyiz ve size birsey soracam.dairesel permütadyon bu seneki müfredatta varmı???
6!/3!.2!=60
Doğru
Hocam 12. Dakikada öğretmenler yan yana olmayacak demiş yani 3ü yan yana dememiş ki tüm durumlardan 2sinin yan yana olduğunu da çıkarmamız gerekmez mi ya da daha kısa şekilde 3!×4 diyemez miyiz